ytringsfrihed
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Koran afbrænding

2 deltagere

Go down

Koran afbrænding Empty Koran afbrænding

Indlæg  Manjana Fre Sep 10, 2010 4:57 pm

Hvad er jeres tanker ang. dette?

Personligt er jeg imod. Heldigvis har præsten ændret mening.

Men tror i, at det alligevel vil medføre terrorhandlinger?

Personligt tror jeg, at der er båret mere ved til muslimernes had. Måske det får konsekvenser. Det var en dum udmelding præsten her kom med. Ingen grund til, at opildne til mere terror og vold.

Med venlig hilsen
Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 62
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Koran afbrænding Empty Sv: Koran afbrænding

Indlæg  multani Søn Sep 12, 2010 9:03 pm

hejsa

Ja koranafbrændingen var en tåbelig idé fra denne præst.

Nu er det jo ikke uhørt at fanatiske kristne i USA skaber mere uro og ballade end fred og ro, så det chokerer mig som sådan ikke.

Hænger Islam og terrorisme sammen, tjaa til en hvis grad, men er det den samme ting? Nej bestemt ikke.

Det er jo ikke anderledes end at kristendommen også er bundet sammen med de blodige korstog, noget vi gerne skulle have lært af.

Det er for sølle at sætte sig ned og brænde flag og religiøse tekster, men mig personlig kan det ikke genere nok til at flyve i flindt. Derfor undrer det mig nogle gange at muslimerne (de fanatiske) hver gang lader sig ophidse og råber op bare det mindste.
Hvis vi skal se på det, hvad skal en sådan afbrænding egentlig hjælpe på? Jeg går ikke ned fordi de brænder stof eller papir af for i min verden er Jesu lære og Guds ord stærkere end et stykke papir.

Jeg fatter heller ikke modstanden mod den moske, altså i forhold til alle andre? Den ligger jo ikke PÅ Ground Zero, men to gader væk.
Hvad er det lige ved denne moske der gør at man går bananas?

Jeg tvivler på at det fører nogle terrorhandlinger med sig som ikke ville have fundet sted alligevel.

mvh multani

multani

Antal indlæg : 17
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

Koran afbrænding Empty Sv: Koran afbrænding

Indlæg  Manjana Søn Sep 12, 2010 10:40 pm

Hejsa multani


Jeg tror, at fanatikere griber enhver lejlighed til, at skabe opmærksomhed om dem selv. Ses også når vi debatterer med JV.

Men jeg har alligevel meget svært ved at følge Islam når de turer frem som de gør. Jeg går ikke ned men bliver dog alligevel lidt harm når jeg ser, hvordan de har brændt vores flag af f.eks. At der er lavet en tegning af Muhamed med en bombe i turbanen er respektløst. Jeg ville også blive harm, om nogen havde lavet en tegning af Jesus på korset og en eller anden respektløs tegning eller udtalelse i den forbindelse.

Igen, verden ville nok se meget anderledes ud om vi respekterede hinandens holdninger.

Men men, ytringsfriheden. Den må bibeholdes. Og her mener jeg også, at de omtalte sandaler med Jesus i bunden, der blev trukket tilbage, var på sin plads. Ytringsfrihed ja. Men sårer det nogens holdninger eller følelser må det trækkes tilbage. Også fordi, hvad er en tegning værd i forhold til mange menneskers liv? Og som du selv skriver, det er "kun" stof eller papir. Jeg er overbevist om, at Gud nok skal være blandt os, aligevel. Dels har Han lovet, i Biblen, at stenene vil råbe om vi tier. Og dels er han Gud og almægtig. Intet kan standse Ham.

Og her taler vi jo ikke bare døde mennesker men også de efterladte. Den sorg og skade det forvolder er det, det hele værd?

Korstogene, ja mon ikke vi har lært af dem. Mon nogen, der oprigtigt følger Jesus og har ham til Herre kunne drømme om, at efterligne de middelalderlige korstog?

Vi må huske på, at det for dem dengang gjaldt om, at få deres form for kristendom indført i verden. I dag, kan det ikke sammenlignes. Fordi verden ser dels anderledes ud og dels så har kristendommen, (den rigtige kristendom) fundet meget mere fodfæste. Og forståelsen for kristendommen er langt større.

Men kl. er mange og jeg vil slutte. Ellers mange gode tanker du har.

Mange hilsner
Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 62
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Koran afbrænding Empty Sv: Koran afbrænding

Indlæg  multani Man Sep 13, 2010 5:14 pm

hej igen.

Når det kommer til hvad folk brænder af så har jeg svært ved at blive harm.
Jeg tænker gerne at de er nogle fjolser, men det er simpelthen noget jeg nægter at lade mig ophidse af.

Mht Muhammedtegningerne så kan jeg slet ikke forstå problemerne, jeg mener det er en tegning som kommer fra en ikke-islamisk avis i et demokratisk land.
Der er så mange blasfemiske billeder og beretninger om Jesus, så skulle vi kristne tage på vej, på samme måde, så ville vi jo aldrig kunne lave andet end at brænde flag og råbe og skrige.

Næh, det er snarere trist for de mennesker der føler at de skal lade deres irritationer gå ud over andre, min holdning er at det må være mennesker der ikke kender til tro der gør den slags, ellers kan jeg ikke forstå hvordan man vil være blasfemisk hvis der var bare en lille chance for at man stod og spottede sin frelser bevidst.

Lige med hensyn til det med korstogene og hvad vi har lært, så kan jeg anbefale at man søger på Westboro baptist church, eller navne Phelps Roper på youtube.
Det er nogle meget uhyggelige mennesker, der på den afskyeligste vis bringer had og vrede mod alle der ikke vil derers budskab.
Jeg skal lige sige at man skal ikke være en sart sjæl hvis man søger på disse mennesker, de er nogle rigtig uhyggelige typer.

Nå men det var et sidespring.
Du har ret i at tiden og situationen var en anden, og vi kan jo håbe at vi ikke ville opføre os ligesom dengang, hvis vi skulle udbrede troen idag.

Jeg beundrer gutterne fra Strip Church i Las Vegas, Jesus loves you, this I know. Det er deres enkle budskab, ligemeget hvem du er og hvad du har gjort.
Det er i fantatiske udgangspunkt i livet er det ikke, at ligemeget hvor meget man kludrer i det, så er der en der elsker dig.
Derfra skal hører der naturligvis mere til, men udgangspunktet er da vidunderligt cheers

multani

Antal indlæg : 17
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

Koran afbrænding Empty Sv: Koran afbrænding

Indlæg  Manjana Man Sep 13, 2010 6:05 pm

Bare lige et hurtigt kig på en google søgnng er nok til, at fortælle mig, hvilke typer vi her har med at gøre. Og de kalder sig kristne. Rolling Eyes

Jeg har hørt om kirker i Las Vegas. Det er noget siden nu men det jeg hørte var ufattelig positivt. Der er hjulpet rigtig mange mennesker til, at lære Jesus at kende. Træls jeg ikke husker historien bedre for husker at den bjergtog mig. Smile Men når Jesus er inde i billedet så sker miraklerne. Smile

Tænker også på, at Jesus kender os og kan se bag om os, ind i os. Så det vi umiddelbart kan harmes eller forarges over, ser Jesus måske overbærende på. Når muslimer reagerer som de gør, når en præst vil brænde koranen af osv. så går intet forbi Jesu opmærksomhed og vi kan aldrig vide om nogen af dem kommer til, at kende Ham. Det er da stort. Og lærer os meget om, hvordan Gud er. Smile

Så lige netop det, at uanset hvad vi har med os i rygsækken, så elsker Gud os. Selvfølgelig hører der mere til men Gud er så rummelig, at det vil vi aldrig kunne forstå. Nogengange er det godt at få vendt sådanne tanker, når andre spørgsmål trænger sig på og driller lidt. Smile

Mange hilsner
Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 62
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Koran afbrænding Empty Sv: Koran afbrænding

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum