ytringsfrihed
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort?

2 deltagere

Go down

Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort? Empty Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort?

Indlæg  Manjana Fre Sep 10, 2010 4:52 pm

Jeg fandt dette på Jehovahs witnesses discussionforum. Nu har Malawi jo været oppe og vende på sol.dk nogen gange men dette er nyt for mig:

http://www.jehovahs-witness.net/watchtower/scandals/198672/1/Intriguing-Slant-On-Malawi-Situation

Kan dog ikke helt gennemskue om det var grunden til, at man skulle have et kort dengang. Er der nogen, der kan hjælpe her?

Såfremt grunden var mad forstår jeg slet ikke JW i forhold til forbuddet mod, at eje et sådan kort.

Med venlig hilsen
Manjana

Ps. Denne hjemmeside ser ret seriøs ud:

http://marvinshilmer.blogspot.com/2010/05/malawi-congress-party-card.html

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 62
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort? Empty Sv: Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort?

Indlæg  Billen Fre Sep 10, 2010 6:37 pm

Hej Manjana

Såvidt jeg kan ud fra hvad der at finde om Malawi i Banda's regeringsperiode, så indførtes partikortet som obligatorisk for alle voksne i Malawi. Det var på samme tid også folks personlige registreringskort, lidt ligesom vores sygesikringsbevis, hvilket skulle vises på forlangende. Dvs. for at blive ansat, komme på hospitalet eller andet, skulle partikortet vises.

Partikortet har selvfølgeligt været en del af en politisk propaganda fra en diktator i en et-partistat, men må ud fra situationen betragtes som et nationalt indregistreringskort, der også havde sin praktiske funktion, feks. når der skulle deles mad ud fra nødhjælp.

En debatør i tråden du henviser til påpeger, at beslutningen omat jv i Malawi ikke at skulle erhverve sig partikortet i første omgang var en lokal beslutning. Senerehen, da kommunikationen blev genoprettet til Hovedkontoret i Brooklyn, vil DSR ikke ændre beslutningen, tilsyneladende alene fordi at man ikke ville ændre en allerede taget beslutning.
Det påpeges også af Marniv Hilmer, at DSR og vidnerne i USA selv underskrev troskabserklæringer til staten USA for at få pas, så det har aldrig været selskabet officielle politik, at vidnerne ikke skulle lade sig registrere i de forskellige lande, på den måde øvrighederne forlangte af dem.

Altså, DSR ændrede ikke beslutningen, fordi de var stolte og stædige. Loyale JV'er måtte så lade livet som martyrer for Vagttårnet's sag, hvilket så blev brugt kraftigt som propaganda til fordel for JV i den vestlige verden.


mvh
Billen76

Billen

Antal indlæg : 5
Join date : 06/09/10

Tilbage til toppen Go down

Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort? Empty Sv: Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort?

Indlæg  Manjana Søn Sep 12, 2010 10:49 pm

Hej Billen

Og tak for din forklaring. Som du stiller det op er egentlig også sådan jeg har forstået det i første omgang. Dog kom så det med maden lidt bag på mig.

Det er uhyggeligt når man graver lidt i det, som vagttårnsselskabet formår, at stille tingene helt anderledes an end virkeligheden forholder sig. Mere uhyggeligt er det når man forstår det og kan se bagom. Og mest uhyggeligt er det når man opdager, hvorledes de forskellige præsidenter og ledende selv benytter sig af de kort, regler osv, der skal til, for at opnå et eller andet. Det de selv forbyder andre. Der så har måtte bøde med livet.

Mere skræmmende er det så, at de ledende har i samme åndedrag som de selv modtager politiske kort, været direkte skyld i, at andre mennesker har måtte betale med deres liv. Er der virkelig ikke regler for noget sådan?

Tænk, at man har tilhørt noget så grusomt og sort.

Citat:

Altså, DSR ændrede ikke beslutningen, fordi de var stolte og stædige. Loyale JV'er måtte så lade livet som martyrer for Vagttårnet's sag, hvilket så blev brugt kraftigt som propaganda til fordel for JV i den vestlige verden.

Kommentar:

Dette citat siger alt.

Mvh
Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 62
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort? Empty Sv: Malawi, var mad i virkeligheden grunden for at anskaffe sig dette kort?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum