ytringsfrihed
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-(

+3
solsystem
Manjana
lyjse
7 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Nu er der igen - slettet tråde på sol :-(

Indlæg  lyjse Tirs Sep 21, 2010 5:15 am

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:16 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Debatten handlede om Jesu korsfæstelse.

Indlæg  lyjse Tirs Sep 21, 2010 11:37 am

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:17 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Sol svarer ikke.

Indlæg  lyjse Ons Sep 22, 2010 3:27 pm

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:17 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Sv: Nu er der igen - slettet tråde på sol :-(

Indlæg  Manjana Ons Sep 22, 2010 3:58 pm

Hej Lyjse


Ej hvor træls. Det var da ellers en ret lang tråd efterhånden. Altså det jeg så for har ikke fulgt ret meget med de seneste dage. Læste kun lige i dag, sol-systems tråd om Gud og ondskab. Og ellers så jeg jalmar havde et indlæg i den slettede tråd om korset, noget med at det ikke kunne lade sig gøre på en pæl da man ville blive kvalt.

Underligt, hvis ikke nogen regler bliver overtrådt at de så bare sletter indlæg. Det ville være en hjælp, at lægge jeres indlæg herind som du foreslår.

Det undrer nok ingen, hvis det er ftg, der har slettet. Men han er da ellers blevet mere dæmpet nu eller hvad? Syntes ikke jeg ser han skriver så meget mere?

Sol-debatten har ændret sig siden dette forum blev oprettet. Her er ikke så meget aktivitet, men det er her og vi kan skrive når vi har lyst og tid. Det er positivt. Smile

Ellers interessant indlæg om korset du har lagt til ftg. Wink Selvom jeg tror at også det preller af på ham. Smile

Knuzz Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 61
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Ja det var lange tråde.

Indlæg  lyjse Ons Sep 22, 2010 7:24 pm

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:18 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Sv: Nu er der igen - slettet tråde på sol :-(

Indlæg  Manjana Ons Sep 22, 2010 10:30 pm

Hej Lyjse

Først blev jeg chokeret over at læse det med ftg. Men det er jo nok fordi, jeg nu tror som jeg gør. Men når jeg lige tager en dyb indånding, ved jeg jo godt, hvorfor ftg skriver som han gør. Det er jo JV-læren.

Tænker altid på den profeti som at hugge en hæl og klippe en tå, fra Askepot. Det er jo profetien fra Paradisets have. Hvor Satan hugger Jesus i hælen men Jesus ramme Satan i hovedet. Er det ikke sådan det er?

Og allerede der viser Biblen, at Jesus har sejret. Derfor har JV ikke rigtig noget forhold til kristendommen som vi kristne har det.

Men iflg. Biblen har de jo ret. For allerede i mosebøgerne fortælles det, at Jesus sejrer. Er det ikke 1 mosebog?

Ved ikke hvad der sker på solen. Men tråde er blevet fjernet og indlæg igennem det sidste stykke tid. Hvorfor? Når ingen regler bliver overtrådt? Måske solens moderatorer burde træde i karakter og skrive et indlæg om fornyede regler. Eller i det mindste huske brugerne på de gamle. Det er frustrerende når ens indlæg, man har brugt tid på, bliver fjernet.

Tror ikke det har noget at gøre med A-Jv2. Godt nok ja kunne han få folk op af stolen. Men i starten af min tid på sol, hvor han ikke var der, var der nu nok af indlæg at besvare. Må dog sige, at hans indlæg gav nogengange stof til eftertanke. Og gjorde, at man gravede lige mere i dybden end ellers. Det at blive nødt til at tænke, Smile , det er jo lige det jeg følte jeg havde brug for. Derfor var hans tråde nogengange medvirkende til, at jeg kom længere og længere ud af JV. Nok ikke læsning for Watchtower Society. Hehe.

Tænker, at vore kendte ansigter, nok skal komme på banen igen. Som du siger, vi går de mørke tider imøde. Smile Måske de også er syge eller har brug for en pause. Smile

Ja jalmar han er bare guld værd for ethvert forum. jalmar har, som du ved, været til stor hjælp for mig og jeg anser jalmar for en rigtig god ven. Ligesom du er. I er det bare på hver jeres måde. Smile Men ja jalmar er virkelig dygtig og også jeg sætter stor pris på hans indlæg. Og hans udholdenhed. Tænk engang om vi skulle sætte os ind i hebraisk eller græsk? Og så med den førlighed jalmar har. Det er virkelig prisværdigt. Smile

De moderatorer, de ved ikke, hvad de går glip af. Smile

Knuzzer Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 61
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Profeti.

Indlæg  lyjse Tors Sep 23, 2010 12:14 am

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:19 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Svar fra sol-

Indlæg  lyjse Tors Sep 23, 2010 9:46 pm

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:19 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Der er nu gået 4 dage..

Indlæg  lyjse Lør Sep 25, 2010 9:31 am

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:23 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty ØV - jeg tog fejl-

Indlæg  lyjse Lør Sep 25, 2010 9:36 am

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:23 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Sv: Nu er der igen - slettet tråde på sol :-(

Indlæg  Manjana Lør Sep 25, 2010 8:33 pm

lyjse skrev:den tråd er ikke slettet:

[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Pyt med det Lyjse

Vi kan alle tage fejl. Smile

Knuzzer Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 61
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Sv: Nu er der igen - slettet tråde på sol :-(

Indlæg  Manjana Lør Sep 25, 2010 8:37 pm

lyjse skrev:Hej Manjana

Du tænker på :

»Jeg sætter fjendskab mellem dig og kvinden, mellem din sæd og hendes sæd; den skal knuse dit hoved, og du skal hugge den i hælen!«


Men det var jo noget der skulle ske ud i fremtiden - Jesus havde jo ikke sejret på korset på det tidspunkt.

Jeg fandt dette:

[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Men evangeliet blev allerede forkyndt i edens have lige efter syndefaldet: "»Jeg sætter fjendskab mellem dig og kvinden, mellem din sæd og hendes sæd; den skal knuse dit hoved, og du skal hugge den i hælen!«" (1. Mos. 3,15).

Prøv at se situationen for jer: Satan havde lige overtaget magten over Guds ypperste skabning - et væsen, der lignede Gud i så stor grad, at Satan ikke kunne se forskel. Kronen på hele skaberværket: mennesket, skabt i Guds billede, så det lignede Ham.

Satan tilbød Adam en løgn, og Adam accepterede den og gjorde derved Satan til Herre. Bibelen siger, at "...træl er man af det, som man er bukket under for," (2. Peter 2:19) og Adam bukkede under for løgnen, og Satan er løgnens fader.

Men allerede samme dag, som dette skete, mens Satan sansynligvis stadig var i gang med at fejre sejren over Guds ypperste skabning, siger Gud til ham: "Satan! Der skal komme et barn af denne kvinde. Det vil lykkes for dig at såre ham, men Han skal knuse dit hoved -

Han skal tilintetgøre din magt!"

Kun få timer efter, at Satan troede, han havde vundet, fik han denne dødstrussel slynget i hovedet af Gud -

Og Satan ved, at når Gud siger noget, så er det sådan!

Få timer efter, at alt var tabt for mennesket, gav Gud det budskab, at der skal komme en, som skal vinde magten tilbage til mennesket.

Halleluja - Det er evangeliet! Når du herefter vil adlyde Jesu befaling om at gå ud og forkynde evangeliet for al skabningen, så forkynd, at "Satan er besejret, hans magt er tilintetgjort, Jesus har taget dødens porte i besiddelse.

Hvis du blot vil tro, så er du retfærdig over for Gud!"


Citat slut

Jeg husker ikke lige, hvordan han udtrykte sig, men han afviste at Jesus sejrede på korset.

Knus og god nat Smile nu vil jeg se dyner Sleep

Hej Lyjse

Jeg forstår det sådan, at profetien om Jesu sejr skete i Edens have da Gud fremsagde denne dødstrussel over satans hoved. Profetien fik sin opfyldelse ved Jesu død på korset. Sådan må det være. Smile

Knuzz
Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 61
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Det er vi enige i Manjana :-)

Indlæg  lyjse Søn Sep 26, 2010 5:56 pm

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:25 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Det var underligt!

Indlæg  solsystem Man Sep 27, 2010 1:38 pm

Hej Lyjse

Jeg skrev inde på sol i dag på debatsiden om det kunne være sol.dk som var blevet ustabil - at det var derfor der evt. blev slettet tråde.


DEN BLEV OGSÅ SLETTET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OG der er ikke svar eller post til mig om det nogen steder.............moderatoren kunne i det mindste have skrevet eller givet en begrundelse.

Det kan man da ikke...mit indlæg var ikke provokerende...det var et forslag, fordi vi ellers ikke har fået nogen svar...............

Jeg er målløs.

Hilsen
solsystem

solsystem

Antal indlæg : 10
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Jernnævepolitik eller ....

Indlæg  sbrh Man Sep 27, 2010 4:09 pm

solsystem skrev:
Jeg skrev inde på sol i dag på debatsiden om det kunne være sol.dk som var blevet ustabil - at det var derfor der evt. blev slettet tråde.

DEN BLEV OGSÅ SLETTET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OG der er ikke svar eller post til mig om det nogen steder.............moderatoren kunne i det mindste have skrevet eller givet en begrundelse.

Det kan man da ikke...mit indlæg var ikke provokerende...det var et forslag, fordi vi ellers ikke har fået nogen svar...............

Hej Solsystem,

Hvis man betragter debatten Religion&Livssyn på sol.dk efter dette forum er oprettet og adskillige af de aktive debattører omkring JV har trukket sig hertil, synes der at tegne sig et afslørende billede:

Jeg tillade mig at hævde, at debatten Religion&Livssyn på sol.dk viser:

  • at moderator ikke ønsker eller er bange for debat med kant.
  • at alt hvad der går tæt til benet, bliver defineret og behandlet som personfnider - berettiget eller ej.
  • at man fjerne ALT hvad der blot minder om noget af ovenstående.

Noget af det jeg hæfter mig ved er, at debatten Religion&Livssyn på sol.dk

  • har mistet stort set alt hvad der ligner mulighed for debat.
  • har udviklet sig til et forum for monologer eller formidling af ligegyldigheder.
  • demonstrerer en gruppe af moderatorer der har etableret sig som enevældige.

Personligt tror jeg ikke på at debatten Religion&Livssyn på sol.dk får mulighed for at blive normaliseret igen - der er ganske enkelt for megen snæversyn, konfliktskyhed og politisk korrekthed til, at det er værd at spilde tiden på sol.dk

Tilbage er blot at håbe, at dette forum genvinder noget af den dynamik der var på Religion&Livssyn på sol.dk - ikke at jeg var enig i alt hvad der foregik eller måden man debatterede, men rummeligheden savnes.

Når jeg siger dette, kunne jeg for debattens skyld håbe, at der på et tidspunkt ville være nogle medlemmer af Jehovas Vidner, som har mandsmod nok til at deltage i debatten i dette forum.

mvh
Sbrh
sbrh
sbrh

Antal indlæg : 8
Join date : 27/08/10
Geografisk sted : Tønder

http://sbrh.dk

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Hej Søren

Indlæg  solsystem Man Sep 27, 2010 8:43 pm

Tak for svar.
Du skrev, at sol er præget af:
"at moderator ikke ønsker eller er bange for debat med kant."
"at alt hvad der går tæt til benet, bliver defineret og behandlet som personfnider - berettiget eller ej."

Nu er jeg ikke så meget inde i det. Har ikke fulgt alle tråde, men er det ikke meget tilfældigheder hvilke tråde der bliver fjernet? Har der ikke også være tråde med ligegyldige emner som er "blevet væk"?
Eller har det konsekvent været tråde, som er "gået ind til benet", som er fjernet? Og er det altid x-vidnernes (og Jamars) tråde som forsvinder?
Det var derfor jeg foreslog, om det kunne være sol.dk som var blevet ustabil? Fordi jeg ikke har noget overblik over det, som er forsvundet ud i den blå luft.

Jeg har også set en af Gudsvejs tråde fjernet. Han har ellers fået lov til at skrive alt. Men den der blev fjernet, var så også af særlig grov karakter. Men det kan da ikke være jv'er som sletter Gudsvejs tråd! Og det kan heller ikke være jv'er som har slettet min tråd i dag, fordi den var helt neutral.

Ja, jeg er forvirret. Men jeg synes det er for dårligt at sol.dk ikke giver en begrundelse eller flytter tråden, hvis de ikke synes den hører hjemme der hvor jeg satte den.

hilsen
solsystem

solsystem

Antal indlæg : 10
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Der gik en måned-

Indlæg  lyjse Man Sep 27, 2010 11:39 pm

slettet










Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:26 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Hej Lyjse

Indlæg  solsystem Tirs Sep 28, 2010 10:59 am




[quote="lyjse"]uden sletning af tråde på sol.
Hejsa Lyjse

Jamen der kan da godt være noget om det så. Du skriver at der blev slettet et indlæg du skrev, hvor du henviste til et indlæg - skrevet af et bestemt vidne. Men hvad med det indlæg som vidnet skrev - som du linkede til (og som var dit bevis) - blev det også slettet? (hvis vidnet ville slette sine spor, hvis du forstår hvad jeg mener?)? For hvis det er tilfældet, var der da meget der kunne tyde på at du har ret.

Jeg husker ganske udmærket det indlæg Gudsvej skrev til Jalmar. Næsten ord for ord. Sjældent har jeg set noget så ondt. Twisted Evil Nå, så det var dig der klagede? Moderatorerne har ellers været ligeglade, når jeg har klaget over ham. Men det virker næsten som om han er blevet bannet nu. Vi har ikke set skyggen til ham.

Hvad fik du egentlig af svar fra moderatoren, da du spurgte om sletningen for nylig, hvis jeg må være så fræk at spørge? Shocked

Det er rigtigt nok, at sol kunne blive meget bedre - men det jeg savner i dette forum er at kunne se indlæggene lagt i tråd så man ikke behøver scrolle så meget. At kunne se trådet giver bedre overblik.

Knus fra
solsystem


solsystem

Antal indlæg : 10
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty hej lysje

Indlæg  Admin Tirs Sep 28, 2010 11:40 am

du skriver:

men det jeg savner i dette forum er at kunne se indlæggene lagt i tråd så man ikke behøver scrolle så meget. At kunne se trådet giver bedre overblik.


jeg vil prøve at se om jeg kan lave forummet sådan, skal bare lige finde det rigtige forum tema som jeg så skal lægge ind.

Admin
Admin

Antal indlæg : 21
Join date : 20/08/10

https://ytringfrihed.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Hej Admin

Indlæg  solsystem Tirs Sep 28, 2010 11:55 am

he he...det var nu mig....solsystem der skrev det med trådet. Very Happy

Men tak fordi du undersøger det flower

solsystem

solsystem

Antal indlæg : 10
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Hej Solsystem :-)

Indlæg  lyjse Tirs Sep 28, 2010 12:53 pm

slettet



Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:27 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Hej Lyjse

Indlæg  solsystem Tirs Sep 28, 2010 1:32 pm

Jeg prøvede at søge på sol med teksten: "Vi kalder ikke Jehova for "Apollyon"", og ganske rigtigt - søgeresultatet viste ingen indlæg med den tekst med AJV2 som forfatter.

Det er da lidt pudsigt også hvis dit indlæg med linket pludselig forsvinder efter lang tid! - Så et eller andet er der i gære....Jeg skriver jo også under andre debatemner på sol - men har ikke oplevet at mine indlæg er slettet.

Men jeg kan nu ikke forstå hvorfor jv ikke vil stå ved den sætning (hvis det er dem der har slettet den), for det er da vel en lære de stadig har????? Eller hvad?

God dag til dig også flower

Knus
solsystem

solsystem

Antal indlæg : 10
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Her er et eks.

Indlæg  lyjse Tirs Sep 28, 2010 2:13 pm

slettet


Sidst rettet af lyjse Søn Jan 02, 2011 4:28 pm, rettet 1 gang

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Hej Lyjse

Indlæg  solsystem Tirs Sep 28, 2010 2:43 pm

ja det kan jeg da godt se Shocked .

Det var da underligt. Hvorfor vil de ikke stå ved deres egne indlæg? Ja, jeg forstår det ikke. Rolling Eyes Er det fordi han ikke vil indrømme, hvad hans egen lære er?


solsystem

Antal indlæg : 10
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Sv: Nu er der igen - slettet tråde på sol :-(

Indlæg  Manjana Tirs Sep 28, 2010 9:49 pm

Hej sol-system

Jeg tror, at det er fordi han et eller andet sted godt kan se, at der er noget helt galt med den tolkning når det bliver vist ham, som det er blevet utallige gange af især Lyjse. Tak Lyjse for det. Du er godt nok flittig med, at henvise til abelspendabels afsløring. abs og jeg snakker ofte om det når vi ser det. Og godt at de gang på gang bliver mindet om, hvad det egentlig er de tilbeder.

Gysende er det at tænke på, at man selv har tilhørt denne sekt. Godt vi er kommet ud og kan se tingene som de virkelig er.

Mange hilsner
Manjana


Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 61
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Nu er der igen - slettet tråde på sol :-( Empty Sv: Nu er der igen - slettet tråde på sol :-(

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum