ytringsfrihed
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

3 deltagere

Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  lyjse Man Sep 13, 2010 10:37 am

Kender I programmet 4-stjerners middag ?

Jeg har fulgt de fleste af udsendelserne Smile

I aften er det Ruth fra Faderhuset der skal lave middag.

[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Klip fra udsendelse:

[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Det kan ikke blive værre end ham her tongue clown

[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Hvis det har interesse - kan vi jo debattere Ruth senere.... Smile


lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  Manjana Man Sep 13, 2010 7:09 pm

Hejsa Lyjse

Lige hurtigt for skal lave mad. Men hold da op er Ruth med i dette program? Jeg er frisk på en debat om Ruth og Faderhuset. Vender tilbage senere eller imorgen.

Håber jeg kan nå at se udsendelsen med Ruth.

Mange hilsner
Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 61
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  lyjse Man Sep 13, 2010 9:26 pm

Hej Manjana

Jeg blev positivt overrasket, må jeg nok indrømme Smile hende Ruth hun kan da lave mad om ikke andet Laughing

Men at hun havde mod på at deltage, efter så meget negativ omtale, det tager jeg hatten af for !

Og det der overaskede mig mest, det var at Abdul Wahid Pedersen, kunne glæde sig over lovsangen for Jesus.

Sangen rørte dem alle - de unge mennesker gjorde det godt.
De er 65 i menigheden, og fred være med dem.

********

Jeg tænker faktisk ...hvilken religion er værst - Jehovas vidner eller Islam ?

Et vidne ville ikke, kunne sidde og lytte til lovsang.

Og hvad ondskab angår, så er dette vist noget af det værste jeg har set på skrift :

[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Citat "gudsvej" soldebatten ( jehovas vidne )

Sande kristne idag glæder seg til at kristenhedens politiske elskere skal "kle dene skjøgen nøgen og brænde hende op med ild" via FN. Det blir et dejligt syn når deres præste skider i bukserne av rædsel og højlydt forsøger at afsværge seg sin tidligere tro. Men Jehova Gud har bestæmt at hun skal ned i Gehena for aldrig mere at stike sit rådne hoved op derfra.

****

G)Jalmars hysteriske angst for Harmagedon er ikke uden grund. Han kæmper mod Jehova med sit liv. Men Jalmar - den lille pudst i en laterlig næse - vil mæget snart få kænde Hvem han kæmper imod. Til gjødsel ud over marken skal Jalmar bli. INGEN vil så længer mindes Jalmar og INGEN vil engang vide at en slig person har levet. Vi som er Jehovas hendgivne tjænere vil hoppe og danse og smile og le - oppå marken. Under ligger Jalmar. Uden flere ord mod sin Skaber.


Jeg tænker....hvor ond og modbydelig kan et menneske blive... ?? Evil or Very Mad

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  multani Man Sep 13, 2010 9:41 pm

nu fik jeg ikke set programmet, men napper måske genudsendelsen.
Jeg har fulgt med i de andre programmer, men var lige til skydning og fik altså ikke set det.

Ruth Evensen er ikke på min favoritliste mildt sagt, det skal jeg gerne indrømme, efter at have set hendes datters udtalelser er jeg ikke i tvivl om hvilken ond side hun indeholder.
Det er måske lidt unfair, men jeg bilder mig selv ind at visse mennesker kan du læse direkte i deres øjne, og hvis du studerer hendes tror jeg du når den samme konklusion som jeg.
Men ok det er bare min lille tossede teori.

Men jeg er da klar på en debat om faderhuset, jeg må dog advare at på det område er jeg nok lidt enig med den afdøde Natasja.

multani

Antal indlæg : 17
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Ja gør det Multani :-)

Indlæg  lyjse Man Sep 13, 2010 9:58 pm

Nap genudsendelsen - vistnok ved 18 tiden i morgen - og så kommer Abdul kl. 19

Min mening om Faderhuset og Evangelist for den sags skyld - det er at jeg aldrig selv, kunne være en del af det, men at der findes mennesker der har det behov, at være en "stor familie" - nogen har brug for dette ..kæft trit og retning - et overhoved - jeg har ikke !

Men der findes mange ulykkelige skæbner i denne verden, også desværre .. i Danmark, men de fleste findes udenfor de små menigheder / foreninger som de 2 omtalte.

Jeg er rystet over en sekt som jehovas vidner ( henvisning til "gudsvej"s indlæg ) der er Faderhuset og Evangelist jo vand, ved siden af - og jo kun et par dråber i havet, når det kommer til stykket.

Hvem er afdøde Natasja ?

Jeg vil ikke forsvare Faderhuset - men vi kender kun sagerne fra pressen - jeg gør kun - kender du dem bedre Multani ?

Jeg skal se de 3 andre lave mad - det er helt sikkert Smile




lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  Manjana Man Sep 13, 2010 10:13 pm

Hej Lyjse

Vil lige sige, at det eneste jeg kender til det ud over pressen er, noget omtale fra en fælles bekendt samt datterens udtalelser. Og ellers ved jeg, at nogen stykker tog ned til det hus, de sidste fra Faderhuse bor på Lolland eller Falster mener jeg det er. For at hjælpe de sidste ud af sekten. Og ja undskyld men i mine øjne er det en sekt.

Som jeg ser det har Ruth udviklet en adfærd, der er langt fra det jeg vil betegne som kristendom. Ligeledes Christian fra Evangelist overtræder sine rettigheder og er meget dømmende. Muligt han har ret i sine synspunkter men det står ikke til ham, at dømme. Efter et liv som vidne, kan jeg ikke længere respektere mennesker, der går i Guds sted.

Knuzz Manjana

Manjana

Antal indlæg : 79
Join date : 20/08/10
Age : 61
Geografisk sted : Region Midt/Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Jeg forsvarer intet.

Indlæg  lyjse Man Sep 13, 2010 10:41 pm

Hej Manjana

Jeg håber ikke, at I tror jeg forsvarer noget - det jeg ville med mit indlæg var bare, at det kunne være interessandt at se det indefra - at opleve Ruth, sammen med så forskellige mennesker, som er sat sammen til de middage.

"De sidste" ud af sekten skriver du.. de er 65 i menigheden, blev der sagt.

De som vil ud, kan jo gå ud, det ser vi jo - mange har forladt Faderhuset - men de som sang efter middagen, de så ikke ud til, at være berørte på nogen måde, af at være i den sekt - ja vi kan godt kalde det en sekt, men vi har så mange sekter, og der er jo trosfrihed i landet.

Jeg kender ikke deres trosbekendelse - om den stemmer med den kristne tro, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Jeg vil så sige, at de er ikke til fare for nogen, de kimer ikke dørklokker og de har ikke udtrykt nogen glædelig forventning om, at hoppe og danse på andres lig - eller glæde sig til, at se os andre brænde op..

Men jeg håber vi kan få en debat om selve udsendelserne 4 stjernet middag med så forskellige mennesker Smile

Knus og sov godt Sleep Smile






lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  multani Tirs Sep 14, 2010 6:32 am

Hej lyjse, ja det er heller ikke nemt at vide bare på et navn.

For nogle år siden var en pige ved navn Natasja på vej mod toppen af musikverdenen i Danmark. [For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Nu er det ikke fordi jeg egentlig delte så mange synspunkter med hende, eller var enig i hendes ordvalg, men hun var meget kritisk overfor det faktum at Ruth skulle ind og gafle ungdomshuset og hendes efterfølgende opførsel.

Men pointen var at selvom vi sikkert alle kan blive enige om at bøllerne fra ungdomshuset opførte sig tåbeligt, så synes det at have været en konflikt der kunne have være undgået eller i det mindste kontolleret bedre, hvis Ruth og Faderhuset havde trådt mere varsomt.

multani

Antal indlæg : 17
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Jeg husker hende nu-

Indlæg  lyjse Tirs Sep 14, 2010 9:39 am

Hej Multani

Nu husker jeg godt omtalen i aviser og blade, vedrørende den ulykke - men jeg kendte hende ikke, det er nok min alder Wink Smile

Jeg håber I får set begge udsendelser i aften - så vi kan debattere ud fra dem.

Há en god dag - selvom det regner og blæser og ser lidt surt ud..

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty ja så fik jeg set programmet

Indlæg  multani Tirs Sep 14, 2010 8:16 pm

og snuppede også lige Abdul Wahids del med.

Først og fremmest vil jeg sige at der selvfølgelig var en pointe med at medierne alene ikke kan fortælle alle sider af en sag.

Når det så er sagt, så synes jeg overhovedet ikke mit syn på Ruth har ændret sig. Jeg synes helt ærligt hun virker meget falsk og endda snerpet.
Hendes eneste reaktion til den unge fyrs historie var i øvrigt at hun blev chokeret.
Man må jo medgive hende at hun kan lave mad, og jeg skal indrømme at de sangere der var inde var fremragende.

Det ændrer ikke på at hun har stået bag en masse budskaber og en opførsel som jeg synes er meget U-kristen hvis det er et ord.
Jeg synes heller ikke hun var god til at forklare sig, og hvis man farer frem med bål og brænd, så skal man altså have argumenterne i orden.

Den jeg faktisk fik mest respekt for var Abdul Wahid, selvom jeg er meget langt fra hans livssyn og holdninger til demokrati og kvindesyn, så synes jeg at han viser en side som kan sætte pris på andet end egne traditioner og kultur.
Som du nævner lyjse så var det interessant at se at han kunne sætte pris på sangen fra Ruths underholdning.

Interessant var det også at have Brinck med som gik til flæsket på de troende, dog ikke altid på den mest elegante måde, men dog følte jeg meget oprigtigt.

mvh multani

multani

Antal indlæg : 17
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  lyjse Tirs Sep 14, 2010 10:08 pm

Hej Multani

Det glæder mig, at du gad se det Smile og tak for din kommentar.

Jeg syntes det er de mest spændende af de udsendelser - jeg har set, netop fordi de er så forskellige.

Og som du også skriver, så får man et andet indtryk af Abdul, end man får i pressen ( og på TV-skærmen ) han virker jo som et fredeligt menneske, og lever et familieliv som de fleste andre.
Dog syntes jeg, det er underligt, at hans kone - efter 26 år i Danmark, endnu ikke taler dansk...

Den med at "skåle med Djævelen" ( Brinck ) - det kan jo være, han har hørt noget fra jehovas vidner, hvad angår at sige skål Laughing

Det jeg også syntes er godt at se, det er den respekt de trods alt viser hinanden, trods tros-forskelle og ingen tro..måske ingen tro..

Ja Ruth var "bedst" på hjemmebane - hun var lidt tavs hos Abdul - jeg glæder mig til at se, hvordan det bliver næste gang - jeg er helt neutral hvad Ruth angår, jeg hverken elsker eller hader hende - hun kan ikke påvirke mig på nogen måde - hun har efter politiets mening, ikke gjort noget ulovligt - og det eneste jeg kan rose hende for, det er hendes madlavnig og at hun har mod på at deltage - hun ved jo godt, at hun er en hadet person af mange.



Den unge mand - ja - jeg blev altså også chokeret Laughing jeg tænkte så nu bliver der rav i den ! Shocked
Jeg husker noget lign. skete under en TV-avis for nogle år siden, og det var altså ikke for sjov !

Fortsættelse følger .. Smile

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  multani Ons Sep 15, 2010 6:36 am

jeg nyder altid at se disse programmer når tiden tillader det, jeg fik selv et helt andet syn på Søren Pind og Karen Hækkerup, folk som jeg ikke havde den store fidus til tidligere.

Men okay det viser også hvor trist det er at vi lader os påvirke af f.eks. en politikers holdninger i forhold til når de blot er privatpersoner. Hvor mange gange hører vi ikke en persondebat i stedet for en politisk, hvor mange gange har vi ikke hørt folk omtale Pia Kjærsgaard som det ene og det andet.

Ja omkring Abdul Wahid, som sagt der er mange punkter hvor jeg fortsat vil være helt uenig med ham og hans livssyn, men synes jeg kunne se sider som jeg ikke havde ventet, positive altså.
Nej det med konen er faktisk for dårligt, Abdul Wahid skulle vel gerne være et eksempel for andre muslimer i DK, men han synes ikke at have fundet det umagen værd at hjælpe konen til bedre integration.

Lille sjov detalje, lod i mærke til at man aldrig så konens ansigt?

mvh multani

multani

Antal indlæg : 17
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  lyjse Ons Sep 15, 2010 10:33 am

Ja, der gemmer sig jo et menneske bag facaden - i de fleste tilfælde Smile det kan i mange tilfælde være positivt, men også det modsatte...

Der er en person, jeg næsten ikke tåler synet af - og det er Sidney Lee Embarassed ja undskyld, men jeg begriber ikke, hvad nogen ser i den mand - og hvorfor han skal deltage igen.

Han kan ikke lave mad - og er så luddoven, at det er til at få "knopper af" at se på Laughing

Ja Abdul er jo muslim, og som kristen kan man jo ikke være enig, i det han tror på, men det er hans valg, og han er jo - som han selv sagde, et dybt troende menneske.
Alle må tro hvad de vil, hvis de ikke skader andre med det.

Dog burde alle indordne sig under, de regler og love, der gælder i det land man opholder sig i - lære sproget - ja jeg lagde godt mærke til, og det var helt bevidst, at hun blev filmet - så vi ikke kunne se ansigtet.

Abdul undgik også at svare på, om han ønskede de samme love i Danmark, som i de muslimske lande f.eks. forbud mod homoseksuelle.

Há en god dag - vi snakkes ved Smile

lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  multani Ons Sep 15, 2010 5:30 pm

lige omkring Sidney Lee, ja det vil jeg give dig helt og aldeles ret i, nogle mennesker er det altså svært at sætte ret meget pris på.

Men jeg tror i virkeligheden Sidney Lee siger meget om danskere, han er et levende bevis på at vi er blevet dummere med tiden. Manden nærmest stjæler hjerneceller fra os ved at være på skærmen, og det mest sørgelige er at vi (producere) vil se ham igen. Nej nej nej, vi bliver dummere af TV, men TV med Sidney Lee, Paradise Hotel, Robinson Ekspeditionen og lign er simpelthen ting vi burde have sagt nej tak til for længe siden.

multani

Antal indlæg : 17
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  lyjse Ons Sep 15, 2010 9:32 pm

Jeg er enig Multani - jeg har ikke set Paradise Hotel og Robinson Ekspeditionen, men jeg ser til tider singleliv - ikke fordi jeg er single Very Happy men det har mine børn været af og til, så jeg syntes det vedrører mig lidt alligevel, jeg så gerne, at de snart ville finde den eneste ene - du ved king og queen

Men desværre, kan man heller ikke der, blive fri for Sidney Lee - og jeg får brækfornemmelser af at se ham - undskyld.. Embarassed

Aftenen gik jo stille og roligt - der blev lavet noget god mad, uden hjælp i køkkenet.

Det eneste jeg tænkte var - at Abdul spiste oksekød, der ikke var halalslagtet Razz og så blev han noget "rød i kammen" da talen kom ind på dildoen.. men han var jo ikke snerpet !




lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sidste aften.

Indlæg  lyjse Tors Sep 16, 2010 9:19 pm

Jeg blev klar over, at jeg tog fejl - Abdul spiste ikke oksekødet hos Jill i aftes.

I aften var der købt særskilt af både kød og drikkevarer - det var jo betænksomt af Brinck.

Underholdningen var en rigtig god afslutning - jeg var ved at få tårer i øjnene, da de sang Let it be - det var bevægende syntes jeg, at så forskellige personer, kan sidde og synge den sammen - først solo, og derefter i kor - så ser verden et øjeblik slet ikke så ond ud Smile


lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  multani Fre Sep 17, 2010 1:28 pm

ja det var et godt billede, sådan som det BURDE være.

Det undrede mig dog lidt hvorfor Abdul Wahid ikke ville have hverken alkohol fri øl eller vin, når Brinck havde gjort sig umage med at skaffe det af en bestemt årsag.
Men okay man skal da selvfølgelig ikke tvinge nogen

multani

Antal indlæg : 17
Join date : 27/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  lyjse Fre Sep 17, 2010 3:26 pm

Ja det må være det man kalder, at være fanatisk...det samme med rødvinssovsen - der er jo ingen alkohol tilbage, når den har kogt op - så fordamper alkoholen Very Happy

Faktisk er jeg imod, at der skal tages hensyn til det ene og det andet, når man inviterer gæster - det kan godt være noget af et puslespil at få til at gå op, så alle kan deltage i et måltid.

Da min datter skulle holde børnefødselsdag for hendes dreng ( mit barnebarn Smile ) så blev der ringet fra de muslimske mødre - der var forbud mod det ene og det andet, pølserne skulle jo være af kylling o.s.v.

I vores omgangskreds, er der nogen der har glutenallergi ( skal have speciet brød, som er dyrt ! ) sukkersyge - allergi for nødder - mælk m.m.
hende med allergi for gluten og mælk - medbringer selv brød, og dessert.
Til jul må jeg tage noget risalamande fra, inden jeg kommer de hakkede mandler i - det er til at overkomme Smile

Men tak for debatten Multani og god weekend Smile


lyjse

Antal indlæg : 104
Join date : 20/08/10

Tilbage til toppen Go down

Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-)) Empty Sv: Hvem skal til middag i Faderhuset ? :-))

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum